Ännu en telefonförsäljare:
Jag: Hej.
Ventelo-försäljare: Hej, jag ringer från Ventelo, jag söker Kristofer.
J: Det är jag.
V: Hej, det är nu så att vi från den 1 mars har ett ungdomsabonnemang för alla under 33 år. (Här låter jag henne pladdra på ett bra tag)
J: Nej, jag är inte intresserad.
V: Du är inte intresserad, men vad ringer du med idag då?
J: *punshline* Det vet jag inte.
V: Jaha, okej… tack hej då.
Om man säger nej så skall man lägga ner sitt snack och inte fortsätta försöka sälja – men kära telefonförsäljare, ni är ändå välkomna att ringa.
Det är klart man skall fortsätta och prata.
Jag menar personen ifrÃ¥ga har ju inte presenterat hela sin produkt. Utan du sa nej direkt nästan.
Telefon branshen är idag sÃ¥ tuff sÃ¥ du mÃ¥ste fortsätta att ösa information pÃ¥ kunden pÃ¥ ett posetivt sätt.
Dessvärre. Men säger man nej sedan efter man har lyssnat pÃ¥ erbjudandet sÃ¥ skall ”ventelo” företaget säga tack och hej.