Nedsläckta mjölkpaket

Arla släcker ner mjölkpaketen i en kampanj mot en ljusare framtid. Det är Världsnaturfonden som står bakom kampanjen.

Arla Foods visar sitt klimatengagemang genom att ”släcka dekoren” på mjölkpaketen 19 – 25 mars.

De nedsläckta paketen symboliserar Arla Foods medverkan i Earh Hour, som är ett led i Världsnaturfondens, WWF, kampanj för klimatfrågan. Den nedsläckta dekoren ersätter den vanliga dekoren under ungefär en vecka, tills förpackningarna är slut, sen går vi tillbaka till den grön/vitrandiga dekoren.

Hur som helst såg jag ett paket i matbutiken. Grymt coolt.

dsc003832
Eftersom jag har en flickvän som jobbar i butik får jag höra en del roligt skvaller. En vanlig kommentar har varit:

– Är mjölken svart också?

Själviska tanter som inte har ett dugg av miljömedvetenhet.

Länkar:
Earth Hour på Wikipedia
Earth Hour hos Arla
Earth Hour hos WWF

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.